Setmana de la Ciència

De l’11 al 20 de novembre es va celebrar a Catalunya la 21a Setmana de la Ciència. La Setmana de la Ciència és l’esdeveniment anual de divulgació de la ciència més important en l’àmbit europeu. Durant uns dies, s’organitzen activitats amb l’objectiu de fomentar l’interès per a la ciència i el coneixement, i d’ensenyar els darrers avenços científics i tecnològics de manera atractiva i propera. Els temes centrals d’enguany són els llegums, amb motiu de la celebració de l’any internacional dels llegums i la cartografia, amb motiu de la celebració de l’any internacional del mapa. L’Institut Josep Tapiró hi va participar amb activitats interessants i divertides. La primera activitat fou el taller d’esmorzar saludable a 1r d’ESO, sobre alimentació saludable a càrrec dels alumnes d’últim curs del grau de dietètica humana i nutrició de la URV. La segona activitat fou la ruta teatralitzada d’Antoni Martí Franquès. El científic rebé els estudiants de 4t d’ESO del nostre centre i els va descobrir els llocs on va viure i treballar a la part alta de Tarragona, mentre els explicava les seves investigacions sobre botànica i química. La tercera activitat fou Investiguem la vacuna del VIH, en la qual els alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Josep Tapiró han trobat les respostes a preguntes com ara: És el mateix el VIH que la sida? Quanta gent està infectada pel VIH? Què és el VIH? Aquest taller s’inclou en el Programa de divulgació i prevenció de la sida de l’Obra Social de La Caixa. La quarta activitat fou Sherlock Holmes sabia química en la qual els alumnes de batxillerat científic van gaudir d’una xerrada impartida pel Doctor Ricard Boqué, de la Facultat de Químiques de la URV. Va fer un repàs del personatge, la seva presència al cinema i al món en general i es va centrar en un cas particular: “El cas del padrastre cridaner”, en què Sherlock Holmes demostra, a partir de diversos anàlisis químics, que el padrastre havia estat enverinat amb acetat de coure. La cinquena activitat fou la CODE WEEK que té l’objectiu de donar l’oportunitat de programar qualssevol tipus d’aplicacions, entre d’altres activitats. En aquesta activitat poden participar tot tipus de persones que tinguin una mínima curiositat per saber com programar.

st

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *