Sortida de Geologia a Santa Creu d’Olorda amb 1r de Batxillerat

Dilluns 22 de maig l’alumnat de Geologia i Ciències Ambientals de 1r de batxillerat van realitzar la sortida de camp organitzada pel CdA Can Santoi, un itinerari geològic al voltant de Santa Creu d’Olorda (Molins de Rei).

Al llarg de la sortida, els i les alumnes han pogut aplicar el que hem vist a classe i aprendre a treballar com autèntics geòlegs i geòlogues, fent ús de mapes, GPS, búixola, clinòmetre i altres instruments. Ens hem dividit per equips i hem identificat diferents tipus de roques mitjançant claus dicotòmiques. Hem vist en directe estructures geològiques, com els plecs i falles que podeu veure a les fotos. Espectaculars! Hem entrat a una cova, hem fet cim a Santa Creu d’Olorda, hem vist una pedrera i hem après què són les pissarres bituminoses. A més a més, hem integrat conceptes de química que tenen lloc a la natura, com reaccions redox i carbonatació/descarbonatació dels paisatges kàrstics i fins i tot hem aplicat mates al camp (trigonometria)!

Gràcies a l’equip de Can Santoi, que fins i tot ens han dedicat un article!