Orientació Universitària i Professional – Les tutories a 2n de Batxillerat B

tutoria2nBatxB

Les tasques tutorials de 2n de Batxillerat B desenvolupen al Joanot Martorell una important feina d’informació i assessorament universitari i professional introduint novetats valorades molt positivament pels alumnes i la tutora que les posa en marxa.

Són interessants i dinàmiques pel fet que apropen l’alumnat a una informació sobre graus universitaris o cicles de la manera que ells més aprofiten, escoltant joves estudiants universitaris i professionals d’un ampli ventall de carreres.

Cap a mitjans del primer trimestre del curs, i sempre dins de l’àmbit de l’orientació, la tutora s’assabenta de les opcions universitàries, els graus superiors… als que voldrien accedir els seus alumnes. Pren nota de cada opció i també dels alumnes que encara hi tenen dubtes sobre el que volen fer.

Desenvolupa a continuació una tasca de comunicació amb les famílies que també són informades del que voldrien estudiar els seus fills (aquests estan presents).

Segueix una informació exhaustiva de tots els graus, cicles, notes de tall… que la Generalitat posa a l’abast dels interessats i els centres.

Segueix la recerca de personal, per part de la tutora, a les pròpies facultats o contactant amb antics alumnes que realitzen o han realitzat estudis que interessen al alumnes de 2n.

A partir d’aquí es prepara un calendari i cada setmana ve un estudiant universitari o de graus superior, o també un professional que dóna informació exhaustiva als alumnes del que ells mateixos han demanat.

Així pel nostre curs de batxillerat han passat: advocats, bombers, geògrafs, llicenciats en turisme, llicenciats en criminologia i sociologia, economistes, llicenciats en treball social, historiadors, sociòlegs, guardes forestals, guàrdies urbans, etc.

La tutora: Berta Romera