El I Festival de Cinema Joanot s’omple de missatges positius, cooperació i creativitat

Tot l’alumnat i professorat des de l’ESO fins al Batxillerat va tenir el privilegi de gaudir el dimecres, 6 de març del I Festival de Cinema Joanot Martorell – Reimagina’t a la sala d’actes del Consell Català de l’Esport (CCE) – sala Blume. El festival, conduït amb elegància per una part de l’alumnat de Secundària, ha servit per mostrar els curtmetratges lliures de sexisme creats pels diferents grups, fruit del treball d’un projecte sobre “Els cossos” com a temàtica.

El projecte Reimagina’t és un concurs on hi participen molts instituts. Té com a objectiu reivindicar l’absència de tot tipus de violència, de comportaments imposats o discriminacions. Enguany ha arribat a la seva 15a edició.

A la gala van poder-se visualitzar els vídeos dels grups de 1r, 2n, 3r, 4t d’ESO i de l’optativa de Comunicació Audiovisual de 1r de Batxillerat. Tots els vídeos, que proposen una mirada positiva cap a les diversitats de gènere i afectives-sexuals, van ser presentats al concurs Reimagina’t i optaran properament a premi.

L’acte, dividit en dues franges horàries (la primera, pel primer cicle de l’ESO, i la segona, pel segon cicle més Batxillerat), va permetre també votar pels vídeos seleccionats un cop finalitzada la mostra. Entre tots els curtmetratges visualitzats, van quedar subratllats, per una banda, molts temes relacionats entre sí i molt presents a la nostra societat (el racisme, els trastorns alimentaris, la grassofobia interioritzada, els estereotips, l’ús inadequat de les xarxes socials…) i, per l’altra, van deixar una empremta rotunda tot un conjunt d’aprenentatges i valors inclusius per combatre els efectes nocius per al nostre cos, la nostra ment i la manera de percebre’ns dels comportaments discriminatoris.

Un dels moments més destacats del 1r Festival de Cinema Joanot va ser el protagonitzat per la directora de l’Institut Joanot Martorell, Laura Roig, qui va agrair l’esforç tant d’alumnat com de professorat implicat: “Estic molt contenta de la feina feta i del resultat, però sobretot del treball, l’esforç i la imaginació que heu posat tots els grups per poder fer aquests vídeos tan espectaculars”. Roig també va donar tota la importància que es mereix a la temàtica dels cossos, que aquest any ha presidit l’edició número 15 del Reimaginat: “Mai no oblideu que tots els cossos són perfectes siguin com siguin. El que hem de fer és estimar-nos, valorar-nos i, el més important, respectar-nos a nosaltres mateixos i a la resta de persones”.

En acabar el festival, el curtmetratge Cossos, xarxes i pressió estètica (3r d’ESO C) va ser el més votat per l’alumnat del centre i es va emportar el Premi de la Votació Popular. Enhorabona!

Podeu veure tots els curtmetratges seleccionats en aquest enllaç.

(Crònica d’Aroa Cendrero, de 4t d’ESO C, i de Jeison Daniel López, de 4t d’ESO B, per a Digital Joanot, la revista digital del Joanot)