Xerrada “Santponç’s Steam Machine”

El passat dijous, la nostra companya Maria Montava, va realitzar una xerrada adreçada a l’alumnat de batxillerat tecnològic, que duia per títol Spread of steam technology in Catalonia: contribution of Francesc Santponç i Roca (1756 – 1821).

Aquesta activitat està emmarcada en el conjunt d’activitats dutes a terme pel Grup d’Experimentació pel Plurilingüisme (GEP), al qual pertany la Maria Montava, i buscava assolir tres objectius:

1. Explicar i contextualitzar els avanços tecnològics aconseguits per Francesc Santponç en l’àmbit de les màquines de vapor al s. XIX.
  2. Destinar un espai físic i temporal a la comunicació oral en llengua anglesa amb l’alumnat del batxillerat tecnològic.
  3. Presentar els resultats d’una recerca com a exemple del que l’alumnat de segon de batxillerat ha hagut de fer aquesta setmana amb el seu treball de recerca.

Cal mencionar que els tres objectius es van assolir amb escreix!