MATRÍCULA I PREINSCRIPCIÓ BATXILLERAT CURS 2021-2022

MATRÍCULA BATXILLERAT ALUMNAT PROCEDENT DE LA PREINSCRIPCIÓ

Dates: del 12 al 16 de juliol (abans de les 13.00 h).

Cal enviar la següent documentació escanejada o fotografiada per correu electrònic a l’adreça oficial del centre (a8047509@xtec.cat).

DOCUMENTACIÓ:

1. Documentació a aportar.
  2.  Full de matrícula.
  3. Quota de material.

Per qualsevol dubte podeu demanar informació a l’administració del centre (Tel. 936303584)

Web del Departament d’Educació.

Oferta inicial de places.

Calendari:

De l’11 al 17 de maig de 2021: presentació de sol·licituds

18 de maig de 2021: presentació de documentació

8 de juny de 2021: llista de sol·licituds amb la puntuació provisional

Del 9 al 15 de juny de 2021: presentació de reclamacions

18 de juny de 2021: llista de sol·licituds amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions

18 de juny de 2021: sorteig per resoldre les sol·licituds de preinscripció empatades en punts

23 de juny de 2021: llista ordenada

7 de juliol de 2021: oferta final de places escolars

9 de juliol de 2021: llista d’alumnes admesos i llista d’espera

Del 12 al 16 de juliol de 2021: matriculació ordinària

Del 7 al 10 de setembre de 2021: matriculació extraordinària

Criteris d’assignació de plaça:

Criteri específic d’adscripció del centre

L’adscripció és un criteri de prioritat específic que té com a objectiu garantir la continuïtat dels estudis obligatoris i post obligatoris quan els alumnes passen de l’educació primària a la secundària i al batxillerat. Els centres d’ESO tenen adscrits un o més centres de batxillerat. Aquest criteri té prioritat per damunt de qualsevol altre.

Criteris de prioritat generals i criteri complementari

1. Quan el jove que opta a la plaça té germans o germanes que ja estudien al mateix centre educatiu o bé el pare, la mare o el tutor o la tutora legal hi treballi. Se sumen 40 punts.

Aquest és el criteri que suma més puntuació en el barem de cada infant. Si l’infant està en situació d’acolliment familiar i els fills o les filles de la família acollidora estan escolaritzats en el centre, o el pare o la mare hi treballa, també rebrà aquesta puntuació.

2. Proximitat geogràfica del domicili habitual o del lloc de treball del pare o la mare a l’escola. Cada centre té una zona educativa que estableix el criteri de proximitat, i això permet sumar puntuacions diferents segons les circumstàncies:

• Quan el domicili habitual de la família es troba dins la zona educativa del centre escolar que es demana en primer lloc se sumen 30 punts.
    • Quan la ubicació del lloc de feina del pare, la mare, el tutor o la tutora està dins la zona educativa del centre triat en primer lloc se sumen 20 punts.
    • Quan el domicili familiar es troba dins del mateix municipi, però no dins de la zona educativa del centre que s’ha triat en primer lloc, se sumen 10 punts.Pots consultar quina és la zona educativa de cada centre al seu web abans de fer la sol·licitud de preinscripció. Cal tenir en compte que, dins del criteri de proximitat geogràfica, les puntuacions no se sumen entre si. Això vol dir que si el lloc de feina del pare, la mare o el tutor o la tutora està dins la zona educativa i el domicili habitual dins el mateix municipi però no en la zona educativa del centre, les dues puntuacions no es podran sumar.

3. Si la família percep la renda garantida de ciutadania, se sumen 10 punts.

Quan un membre de la unitat familiar rep l’ajut de la renda garantida de ciutadania.

4. Si algun membre de la família té una discapacitat, se sumen 10 punts.

Quan el jove mateix, el pare o la mare, o bé algun germà o germana té una discapacitat igual o superior al 33 %.

5. Expedient acadèmic. Se suma la qualificació mitjana dels estudis que permeten l’accés a batxillerat. El barem el determina la qualificació mitjana dels estudis que permeten l’accés al batxillerat, calculada amb dos decimals. Si l’alumne encara està cursant els estudis previs en el moment de la sol·licitud, s’utilitza la qualificació mitjana dels cursos d’aquests estudis ja avaluats definitivament, calculada també amb dos decimals.

Pel que fa al criteri de prioritat complementari, és el següent:

1. Família monoparental o nombrosa. Se sumen 15 punts addicionals.
    Quan el jove forma part d’una família monoparental o bé d’un família nombrosa sumarà 15 punts addicionals que li serviran per desempatar.

La sol·licitud de preinscripció de batxillerat, l’has de presentar de l’11 al 17 de maig i has d’adjuntar-hi la documentació d’identificació o de criteris que correspongui. La documentació que no hagis pogut adjuntar durant el període de presentació de sol·licituds, la pots afegir fins al 18 de maig.

Documentació:

Com que aquest any els tràmits es fan de manera telemàtica, cal escanejar o fotografiar tots els documents demanats per ambdues cares i tenir-los disponibles en el dispositiu que utilitzareu per emplenar el formulari de preinscripció, ja sigui un ordinador, una tauleta o un telèfon intel·ligent, per tal de poder-los adjuntar.

Els documents necessaris per acreditar la identitat de les famílies en la sol·licitud de preinscripció són:

• Llibre de família o altres documents relatius a la filiació.
    Quan l’alumne estigui en situació d’acolliment, el document que cal aportar és la resolució d’acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
  • DNI del pare, la mare o el tutor o la tutora de l’alumne.
    Si el sol·licitant és estranger, necessitarà la targeta de residència on consta el NIE o el passaport, i si és estranger d’un país membre de la Unió Europea li caldrà adjuntar el document d’identitat del país d’origen.