PREINSCRIPCIÓ ESO CURS 2021-2022

Vídeo explicatiu de com has de fer la preinscripció escolar en línia i quina documentació hi has de presentar

Aquest any la soli·licitud de preinscripció l’has d’emplenar i presentar en línia.

Pots fer-ho des de qualsevol ordinador, tauleta o mòbil amb connexió a Internet.

Web Departament d’Educació per a la preinscripció

Calendari:

La preinscripció dels alumnes als centres educatius d’ESO té dates i característiques pròpies. Si vols estar al cas de les diferents dates clau i dels terminis, has de tenir en compte alguns aspectes:

• El procés de preinscripció escolar s’inicia al març i acaba amb la formalització de la matrícula, a principis de juny.
  • Durant tot aquest temps, hi ha dates i terminis associats a actuacions clau que has de tenir presents, ja que determinen l’assignació final de places als centres educatius.

Així, has d’estar pendent de les dates i de les gestions específiques de cada moment del procés.

Si no estàs d’acord amb la puntuació provisional, o detectes alguna errada o anomalia, pots presentar una reclamació. En la consulta individual trobaràs l’enllaç per presentar-la.

Si no pots accedir a la consulta individual o no trobes la sol·licitud a la llista amb la puntuació provisional pots adreçar-te al centre o a l’oficina municipal d’escolarització per demanar informació. També pots presentar una reclamació mitjançant els següents accessos, en funció del tipus de sol·licitud de preinscripció utilitzada:

Formalitza la matriculació: (actiu del 17 al 24 de març)

• Del 14 al 18 de juny: matriculació dels alumnes de 1r d’ESO
  • Del 28 de juny al 2 de juliol: matriculació dels alumnes de 2n a 4t d’ESO

Criteris d’assignació de plaça:

1. Criteri d’adscripció del centre:
    Aquest criteri té prioritat per damunt de qualsevol altre. És a dir, totes les sol·licituds de preinscripció en un institut d’alumnes que hagin estudiat la primària en una escola adscrita, automàticament tindran prioritat en l’assignació de places per davant dels que provinguin d’altres centres no adscrits, i amb independència del barem de punts de la resta de criteris.
    Només en el cas que el nombre de sol·licituds d’alumnes de centres adscrits sigui superior al nombre de places de l’institut, entraran en joc els criteris generals i complementaris.
  2. Criteris de prioritat generals:Quan l’infant que opta a la plaça té germans o germanes que ja estudien al mateix centre educatiu o bé el pare, la mare o el tutor o la tutora legal hi treballi. Se sumen 40 punts.Proximitat geogràfica del domicili habitual o del lloc de treball del pare o la mare a l’escola.
    Cada centre té una zona educativa que estableix el criteri de proximitat, i això permet sumar puntuacions diferents segons les circumstàncies:

• Quan el domicili habitual de la família es troba dins la zona educativa del centre escolar que es demana en primer lloc se sumen 30 punts.
    • Quan la ubicació del lloc de feina del pare, la mare, el tutor o la tutora està dins la zona educativa del centre triat en primer lloc se sumen 20 punts.
    • Quan el domicili familiar es troba dins del mateix municipi, però no dins de la zona educativa del centre que s’ha triat en primer lloc, se sumen 10 punts.

Si la família percep la renda garantida de ciutadania, se sumen 10 punts.

Si algun membre de la família té una discapacitat se sumen 10 punts.
    Quan l’infant mateix, el pare o la mare, o bé algun germà o germana té una discapacitat igual o superior al 33 %.

3. Criteri complementari
Família monoparental o nombrosa. Se sumen 15 punts addicionals.
Sol·licitud d’inscripció:

Oberta del 17 al 24 de març de 2021.

Documentació:

Com que aquest any els tràmits es fan de manera telemàtica, cal escanejar o fotografiar tots els documents demanats per ambdues cares i tenir-los disponibles en el dispositiu que utilitzareu per emplenar el formulari de preinscripció, ja sigui un ordinador, una tauleta o un telèfon intel·ligent, per tal de poder-los adjuntar.

Els documents necessaris per acreditar la identitat de les famílies en la sol·licitud de preinscripció són:

• Llibre de família o altres documents relatius a la filiació.
    Quan l’alumne estigui en situació d’acolliment, el document que cal aportar és la resolució d’acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
  • DNI del pare, la mare o el tutor o la tutora de l’alumne.
    Si el sol·licitant és estranger, necessitarà la targeta de residència on consta el NIE o el passaport, i si és estranger d’un país membre de la Unió Europea li caldrà adjuntar el document d’identitat del país d’origen.

Zones escolars (Ajuntament de sant Boi de Llobregat).