L’errada de l’IGCC

El passat dimecres dia 14 de febrer es van exposar els treballs de recerca de l’alumnat que enguany està cursant 2n de batxillerat. La diversitat de temàtiques va ser important i la qualitat d’alguns dels treballs força destacable. Durant el desenvolupament d’un d’ells, l’alumne Izan de la Cruz (2n B de batxillerat), que realitzava un estudi multidisciplinari de caire geològic sobre una conca sedimentària de l’era Cenozoica, va descobrir en un dels mapes del IGCC (Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya) una errada en la cartografia d’uns dels materials que estava analitzant. En consultar experts de la Universitat de Barcelona i comparar amb mapes d’altres fonts (com l’IGME) es van confirmar les sospites i llavors l’Izan va redactar una carta al IGCC plantejant la situació. Gràcies al fet que el professor del nostre centre David Fernández tenia un bon contacte al citat IGCC, la resposta va ser molt ràpida. En aquesta amable i considerada resposta l’IGCC admetia el fet que a gran escala sí podia existir aquesta errada. Com a conseqüència, per l’interès i la perspicàcia mostrada per l’Izan, ens van regalar dos exemplars de l’Atles Geològic de Catalunya un per l’alumne i altre per l’Institut. Agraïm molt aquest gest.

Què hem après? De l’esforç i la dedicació, del coratge per fer les coses com un creu que les ha de fer, de la voluntat de tirar endavant aprenent dels errors malgrat les dificultats i de la il·lusió per aprendre sempre hi ha un fruit: més enllà de l’obsequi material i del reconeixement, ara entenem millor el món que ens envolta i això ens fa ser millors persones. Gràcies.

L’exemplar de l’atles de l’institut està a disposició de qui el vulgui consultar i passarà a formar part de la biblioteca del departament de ciències experimentals del nostre centre.