Projectes a 1r d’ESO

El curs passat l’institut Ítaca va rebre més d’una menció dins del projecte “Smart Green Planet”, un programa basat en fer pensar als nois i noies més joves de l’institut sobre els problemes mediambientals actuals. Hem parlat amb alguns d’ells i els ha semblat una experiència molt enriquidora.

L’Edith i l’Adam de 2n ESO B, uns dels alumnes entrevistats, han explicat el seu projecte. Consistia en un un producte sobre les dunes per solucionar els possibles problemes que poden patir. Han après a trobar solucions. El que més els va agradar va ser la il·lusió de rebre la menció i el procés de creació conjunta.

L’Arnau i la Lucia de 2n ESO A, els altres alumnes entrevistats, han parlat de les solucions que van donar a la pesca il·legal que es du a terme al mar, ja que els semblava una activitat injusta i dolenta. Amb el que més van gaudir va ser la coordinació i el saber treballar en equip. La seva dinàmica era fer-ho per parelles i ajudar-se quan ho necessitaven. La menció els va fer molta il·lusió i es van sentir molt orgullosos d’ells mateixos i del seu equip.

Tots ells han après a solucionar unes problemàtiques que vivim a l’actualitat per fer que el món sigui un lloc millor. Han sigut premiats pel seu esforç, idees i entusiasme.