MART XXI

Enguany, l’institut Ítaca ha tornat a participar amb 2 alumnes de l’itinerari científic-tènic de 4t d’ESO (L’Adrián Corujo i el David Colomer) en el projecte MART XXI, que té lloc al campus de Castelldefels de la UPC, concretament a les escoles d’enginyers agrònoms i d’enginyers aeroespacials i telecos. En aquest projecte, els alumnes, repartits en diferents grups de treball, han hagut de demostrar si seria viable o no construir una colònia d’humans a Mart. Amb aquesta finalitat havien de superar tots els problemes que hipotèticament es donarien en aquesta situació: com aconseguir subministrament viable d’aigua, energia, aliments i oxigen; com fer enlairar-se i aterrar una nau, com construir els habitatges, com comunicar-se a dins la colònia i amb la Terra. Sembla que l’experiència ha agradat als nostres representants, esperem que sigui engrescador i motivador per tal que la curiositat i l’esperit científic continuï viu.