NOTÍCIES IMPORTANTS (NOVETATS)

PLA D’OBERTURA CURS 2020/2021 (modificat)
                                   Llistat de llibres per al curs 2020-2021
Noves mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia de covid​-19

A partir del dilluns dia 2 de novembre i fins a nou avís, les classes de batxillerat seran telemàtiques, sempre respectant el vostre horari de classe amb el grup. Els exàmens es faran de forma presencial.

En principi, el Departament s’ha pronunciat en el sentit que duri aquesta situació durant tot el trimestre. Si hi ha algun canvi us ho notificarem

Final del Sant Boi Talent 2020

El dijous 15, després de l’ajornament de la segona edició del Sant Boi Talent ( 2019-20 ) que havia de tenir lloc el 20 de juliol a causa de l’epidèmia del coronavirus, va tenir lloc la final intercentres via Online. Una vegada presentats tots els projectes, les nostres alumnes, Cristina Salmerón i Nissrine Raha, van quedar en quarta posició i van obtenir com a premi un curs de formació a La Salle. Vagi per endavant la nostra enhorabona tant a totes dues alumnes així com a la resta d’alumnes del nostre centre que van participar en el foment entre els i les estudiants dels valors de l’Emprenedoria.

26 de setembre, dia europeu de les Llengües

El Dia Europeu de les Llengües és una jornada implantada pel Consell Europeu amb l’objectiu de fomentar l’aprenentatge d’idiomes en tota Europa. Es festeja el 26 de setembre de cada any i se celebra per mitjà de múltiples activitats organitzades a Europa per fomentar l’aprenentatge… Llegeix més»

FICTION EXPRESS: Plataforma de lectura en anglès

Benvolgudes famílies,

En cursos anteriors el departament de llengües estrangeres deixava en préstec els llibres de lectura a tot l’alumnat del centre, però aquest curs, en la situació d’emergència sanitària en què ens trobem, no podem deixar els llibres ni fer que l’alumnat els comparteixi.

Per aquest motiu hem decidit fer servir una plataforma de lectura online, que utilitzarem al llarg de tot el curs. La plataforma es diu Fiction Express i cal que les famílies feu la inscripció i el pagament directament al web www.fictionexpress.com/pagos/itaca. El preu de la llicència és de 25 € per tot el curs.

Un cop accediu a aquesta pàgina web, heu d’omplir totes les dades, clicar Acepto las Politicas de privacidad i COMPRAR LICENCIA abans de fer el pagament. Des de l’institut donarem els usuaris i les contrasenyes als vostres fills i filles per tal que puguin accedir al web.

El pagament s’hauria de fer abans del 2 d’octubre de 2020.

Si teniu cap dubte us podeu posar en contacte amb Cristina Ceide (mceide@xtec.cat).

BEQUES AJUNTAMENT COVID-19

TARGETES MONEDER A L’INICI DE CURS
Ajuts per a famílies amb infants de 0-16 anys i per a joves de 16-25 anys que han vist reduïts els seus ingressos a causa de la pandèmia. Aportació econòmica de 200 euros per infant o jove, que s’abona per mitjà d’una targeta moneder vàlida per a l’adquisició de material escolar o altres productes a 250 establiments de comerç i serveis de la ciutat.  Més informació a

BEQUES PER A JOVES

Convocatòria de beques per a persones d’entre 16 i 35 anys per afavorir la igualtat d’oportunitat i la cohesió social. Els conceptes previstos són: formació (pagament de matrícules), mobilitat (compra de títols de transport), conciliació (ajudes per a mares joves) o diversitat funcional.

SAD COVID-19 SOCIOEDUCATIU

Es tracta d’un servei d’urgència de suport a les famílies i les escoles per donar resposta ràpida als infants que presentin símptomes compatibles amb la Covid19 durant l’horari d’escola.

L’objectiu és facilitar a les escoles i famílies un servei d’acolliment i cura d’urgència pels infants amb símptomes, fins que la família es pugui organitzar (conciliació laboral i familiar) per tenir cura de l’infant l’endemà. El servei està adreçat a famílies en les que les/els progenitors treballin i no existeixi una xarxa de suport segura que es pugui fer càrrec de l’infant durant les primeres hores. Aquest servei es farà càrrec dels infants durant l’horari escolar del dia que es presentin els símptomes i, si és necessari, durant les primeres hores (d’horari escolar) de l’endemà. El servei concret a cada infant es definirà un cop analitzada la necessitat i els recursos disponibles de cada família i pot incorporar diferents actuacions com ara, recollir a l’infant a l’escola, realitzar l’atenció personal durant unes hores al domicili, acompanyar a l’infant a l’ABS… Aquest servei és per a infants amb símptomes, no per infants que ja tinguin un PCR positiu. Totes les tasques de cura i trasllats que s’assoleixin des d’aquest servei s’hauran de pactar amb les famílies i requeriran les autoritzacions necessàries signades per totes les parts implicades. El servei es realitzarà mitjançant una empresa especialitzada en atenció a domicili.

Distribució del pati

Seguint indicacions del Departament d’Educació,  les mesures establertes en el pla d’obertura pel COVID-19 preveuen la distribució a l’hora del pati per tal que els grups tancats no es barregin serà la següent:

(cadascuna de les àrees delimitades té més de 200 metres quadrats)

INICI DE CLASSES DILLUNS 14 DE SETEMBRE

HORARI D’ACOLLIDA DILLUNS 14 DE SETEMBRE:

1 ESO: 8.00 h  – Porta principal (dreta)

2 ESO: 8.15 h – Porta pàrquing (ping-pong)

3 ESO: 8.30 h – Porta pàrquing (hort)

4 ESO: 8.45 h – Porta principal (esquerra)

1r BATXILLERAT B: 9.00 h – Porta principal (dreta)

1r BATXILERAT A: 9.00 h – Porta pàrquing (sala d’actes)

2n BATXILLERAT: 9.00 h – Porta AMPA