Viatge d’intercanvi a Nantes

Un grup d’alumnes de 3r d’ESO va gaudir la setmana passada de les activitats d’intercanvi a Nantes, França, dins el nostre Pla Erasmus per la internacionalització del centre i l’aprenentatge de les llengües estrangeres.

El dilluns, després de la benvinguda per part de la direcció, professorat i alumnat del Collège Saint Paul Rezé, van estar preparant el projecte comú. Treballant en grups internacionals han de comparar trets distintius de les seves ciutats, Nantes i Barcelona, com ara el transport, les àrees verdes, els monuments històrics…

El dimarts van poder endinsar-se en la història i fer una visita al Castell dels Ducs de Bretanya. També van passejar pel jardí botànic i a la tarda van visitar Les Machines de l’îlle, un carrusel inspirat en els mons de Jules Verne.

El dimecres van passejar pels carrerons del poble mariner de Trentemoult, amb les seves casetes de colors vius i ambient bohemi. També van poder veure la part més cosmopolita al centre de Nantes.

El dijous van anar en autocar fins Le Croisic, i després de visitar l’Ocearium, van anar fins les costes salvatges de l’Atlàntic i van lluitar perquè no se’ls endugués el vent. A la tarda van passejar per la ciutat medieval emmurallada de Guerande.

El divendres van continuar treballant en el nostre projecte a l’escola, preparant les presentacions i compartint les imatges de la setmana. Van gaudir d’una bona estona junts al parc, jugant un partit internacional “Paella” vs “Baguettes”, que va ser molt emocionant.

Al vespre les famílies dels companys i companyes francesos es van acomiadar amb una degustació de quiche i pastissos casolans.

Al mes d’abril podrem completar la segona part d’aquest intercanvi, quan l’alumnat francès visiti Barcelona.

👋🏻⠀ Merci beaucoup pour votre hospitalité.