Viatge a Mauthausen. 1r batxillerat.

Cinc alumnes de primer de batxillerat B han viatjat fins a Àustria amb el professor Àlex Rigol per participar en els actes de commemoració de l’alliberament del Camp de Concentració de Mauthausen. L’objectiu d’aquesta commemoració és la recuperació de la dignitat de totes les víctimes del nazisme, la reflexió sobre l’holocaust i també l’impuls de la solidaritat i de l’internacionalisme.

El divendres hi va haver actes a l’estació de Nauthausen i al Castell de Hartheim, un dels sis llocs on es duia a terme el programa T4 d’eugènesia pels discapacitats psíquics i físics o deportats inútils per a la feina. També es va fer un homenatge a Sra Poitner, una resistent que va ajudar en la lluita per la llibertat i que va amagar negatius robats per republicans que servirien de prova als posteriors judicis a l’hora de mostrar al món les atrocitats del nazisme.

El dissabte van participar a actes a Ebensee, lloc d’explotació i deshumanització. Es tracta de 10 km de túnels excavats a la muntanya, on els presos eren forçats a fabricar armament a resguard dels bombardejos de l’aviació aliada, en unes condicions de treball i de vida inimaginables. Des de mesos abans de l’alliberament el nombre morts s’hi va incrementar fins arribar els 350 diaris. Els nostres alumnes van tenir una participació important en els actes, una mostra de solidaritat internacional on s’han aplegat més de 2000 estudiants italians. A la tarda hi va haver un altre acte a Gusen, un camp annex a Mauthausen conegut com “cementiri dels republicans espanyols”, en el qual van participar d’estadistes i polítics europeus, entre d’altres ministra Justícia espanyola. A Gusen també hi havia una pedrera important amb la piconadora més gran d’Europa.

El diumenge s’ha fet l’acte internacional d’alliberament del camp de Mauthausen. Per veure l’àlbum, clica AQUÍ