Projecte Erasmus+ a Alemanya.

Gràcies al programa Erasmus +, vint alumnes de 4t d’ESO acompanyats de dos professors del nostre centre van participar entre el 12 i el 16 de desembre en un intercanvi amb el Marienschule de Opladen a Alemanya. Aquesta municipi es va fusionar amb d’altres per formar la ciutat de Leverkusen, que està situada a la riba oriental del Rin, a mig camí entre Colònia i Düsseldorf, a l’estat federal de Rin del Nord-Westfàlia. La convivència amb l’alumnat alemany i les seves famílies ha estat enriquidor, els ha permès contactar amb una altra cultura i ha possibilitat practicar l’anglès com a llengua comú de comunicació. Les activitats dutes a terme van ser variades: experimentar la vida escolar a Alemanya (visita de les instal·lacions de l’institut, assistència a classes i participació en activitats programades al centre); visita guiada al Bay-Arena, on juga el Bayer Leverkusen, equip de la Bundesliga; visita guiada al centre de Colònia amb la seva impressionant catedral i temps lliure per recórrer els seus famosos mercats nadalencs (Weihnachtmärkte) tant típics d’aquesta època; i excursió, l’últim dia, a Phantasia Land, on van poder gaudir de tot tipus d’atraccions, això sí, amb unes temperatures negatives durant tota la jornada.