Projecte de cinema a 4t d’eso

Aquest any, l’alumnat de 4t ha realitzat un projecte sobre narrativa audiovisual a la optativa d’Educació Visual i Plàstica, amb la colaboració de dos professors de l’ESCAC, l’Aleix i l’Alberto (Escola Superior de Cinema de Catalunya), que consistia en la filmació d’un curt de cinema. L’activitat s’ha dut a terme durant el segon trimestre -entre el 19 de gener i el 26 de febrer.

El factor de la pandèmia que estem vivint en aquests moments no és un impediment per plantejar una proposta com aquesta, divertida i engrescadora i que forma part del currículum de la matèria. Si tot va bé, els curtmetratges es podran presentar a un concurs que organitza l’ESCAC per tots els instituts participants, i que ofereix diferents premis.

Durant els primers dies es van treballat temes que permetien entendre el llenguatge cinematogràfic. Els nois i noies van veure i analitzar fragments de pel.lícules. En base a això, es van analitzar també les pròpies filmacions dels alumnes, tot discutint detalls tècnics, a fi i efecte de copsar millor les característiques que defineixen el setè art..