Mobilitat a Portugal. Erasmus+ Let’s Science!

Durant el mes de maig, i dins el projecte “Let’s Science our School Environment”, vam passar uns dies molt interessants a Leiria juntament amb les escoles associades d’Anglaterra, Alemanya, Dinamarca i, per descomptat, els amfitrions de Portugal. En petits grups internacionals, vam preparar una conferència sobre el clima, amb temes temes polèmics actuals en política climàtica, com ara l’agricultura industrial o les energies renovables, també vam recollir les escombraries a una platja propera. Després vam rebre resultats d’anàlisi interessants i alarmants sobre la contaminació local i global de les regions costaneres en un centre ambiental de la ciutat.

Per descomptat, en aquest viatge també vam poder gaudir de l’aspecte més lúdic de l’intercanvi intercultural! Amb això en ment, vam explorar el centre històric de la ciutat de Leiria i vam passar el temps lliure junts a la localitat de Nazaré, famosa per tenir les onades de surf més altes del món, tot i que aquell dia la mar estava en calma.

Per finalitzar, vam anar a visitar la petita ciutat de Batalha, i el seu impressionant monestir, classificat patrimoni mundial per la UNESCO.

Ara que el projecte finalment ha agafat velocitat després d’una llarga pausa a causa de la pandèmia, tots gaudim especialment de l’intercanvi i ja estem esperant la propera reunió a Copenhaguen a finals de novembre.