Mobilitat a Alemanya. Erasmus+ Let’s Science!

El dia 28 de febrer de 2022, alguns dels alumnes que participem en l’Erasmus+ Let’s Science our School Environment vam marxar a Alemanya per poder reunir-nos presencialment amb altres participants de diversos països com Dinamarca, Portugal, Regne Unit i Alemanya.

El vol va durar dues hores i per arribar a l’hostal vam haver d’agafar un minibus, aquest trajecte va durar dues hores més. Un cop a l’hostal ja era tard i vam preparar les habitacions i seguidament vam baixar a la sala d’estar per conèixer els horaris, un cop fet això vam haver de baixar al menjador per sopar. Quan vam acabar de sopar vam fer un joc tots junts per trencar el gel amb els demés participants i una presentació sobre el que fem al nostre institut per combatre el canvi climàtic. Aquí va finalizar el nostre primer dia a Alemanya.

El segon dia ens vam llevar i un cop vam acabar d’esmorzar vam anar a passejar pel port fins arribar al Deutsches Auswandererhaus, un museu d’immigrants climàtics, on vam dinar i després ens van fer una visita guiada pel museu, per la tarda, quan vam acabar la visita al museu, ens van deixar temps lliure per visitar Bremerhaven.

El tercer dia només acabar d’esmorzar i directament vam sortir de l’hostal per anar al Klimahaus, un museu on  ens van  parlar de diferents climes que hi ha a la terra, un cop acabada la visita, vam dinar i al acabar ens van fer una xerrada molt interessant sobre el canvi climàtic. Per la tarda vam continuar visitant Bremerhaven pel nostre compte, al arribar a l’hostal ens vam posar a pensar entre tots com dissenyar una app que pugui mesurar la petjada de diòxid de carboni que generem, cada país va aportar la seva idea i van sortir dissenys molt creatius.

El quart dia vam anar a Bremen, amb tren, per visitar un altre museu anomenat Übersee Museum, vam passar allà el matí i per dinar vam poder triar qualsevol lloc per la zona i vam visitar Bremen durant gairebé tota la tarda. Al tornar a l’hostal vam sopar i vam anar a dormir.

L’últim dia, després d’esmorzar i recollir tot vam deixar l’habitació per agafar un altre autocar que ens portaria a l’aeroport d’Hamburg, on vam dinar i  tot seguit vam agafar l’avió per tornar a Barcelona.

Va ser un viatge on vam poder conèixer una cultura diferent, fer amics de diversos països d’Europa i aprendre moltes coses del canvi climàtic. Ens pensàvem que seria més difícil comunicar-nos i entendre’ns amb anglès però va ser bastant fàcil, tot i que hi havien persones que tenien un molt bon nivell d’anglès, sense contar les angleses que per descomptat eren les que més sabien.