Estudiants de 1er de batxillerat dialoguen amb la ministra d’Educació, després de la seva visita als camps nazis

L’alumnat de 1r de Batxillerat que participa en el Projecte de Memòria Històrica i Democràtica, juntament amb l’Amical de Mauthausen i altres camps, i que recentment ha viatjat a Cracòvia per visitar espais emblemàtics de la Segona Guerra Mundial, inclosa la visita a Auschwitz-Birkenau, ha participat, juntament amb altres centres educatius de Catalunya i de la resta de l’Estat, en una videoconferència amb la ministra d’Educació, Formació Professional i Esports del Govern espanyol, Milagros Tolón.

Durant la trobada, alguns alumnes han tingut l’oportunitat de compartir la seva experiència i reflexions a partir de les preguntes formulades per la ministra. La sessió ha posat en valor la importància d’aquest tipus d’iniciatives per promoure la memòria històrica i fomentar els valors de la pau i la democràcia davant l’augment dels discursos d’odi a la nostra societat.

La ministra ha encoratjat a donar continuïtat a aquestes trobades com a espai de diàleg i reflexió compartida. En aquest enllaç del ministeri trobareu la notícia publicada a la web del ministeri, en la qual es parla de la trobada. 

 https://www.educacionfpydeportes.gob.es/prensa/actualidad/2026/04/20260409-campos.html