Alumnes d’acollida al centre de Barcelona

Aquest dimecres, 18 de desembre, els alumnes d’aula d’acollida hem anat al centre de Barcelona per respirar l’esperit nadalenc de la ciutat. Hem fet una primera parada a la Plaça Sant Jaume i hem passejat pels carrers del voltant. Al carrer Banys Nous hem parat a menjar els millors xurros de la ciutat, fets pel Manel, que ens n’ha explicat la recepta i la història. Fa 60 anys que fa xurros. Mmmmm que bons estaven, acabats de fer!!!!

Hem visitat l’església del Pi i el Jordi, l’arxiver, ens ha ensenyat l’arxiu, on hem pogut veure documents del segle XIII, una carta enviada pel Papa Pere del segle XVI i la Constitució catalana anterior al Decret de Nova planta del s.XVIII. També ens ha ensenyat un llibre de música de cant gregorià de l’any 1300 d.C i ens n’ha fet una demostració. Després hem pujat al campanar (253 esglaons!!!) i hem gaudit d’una vista extraordinària de tota la ciutat.

L’Albert, el sagristà, ens ha explicat moltes coses interessants de l’església, com ara l’any de la seva construcció, el significat dels vitralls, la decoració nadalenca de les neules, fetes per ell… Ha estat interessantíssim.

Un cop acabada la visita a l’església del Pi,  hem enfilat cap a la plaça de la Catedral on els alumnes han fet una breu gimcana per saber què és el vesc i què simbolitza, quin és el caganer més venut, el que més agrada i el més divertit, i també han buscat el tió més gran de la plaça. Voleu saber la resposta?
Doncs, després de preguntar als paradistes de la plaça, els alumnes d’aula d’acollida ens han explicat que el caganer més venut aquest any és el de la famosa cantant Rosalia. El que més agrada és el d’en Messi. I el més divertit el d’en Donald Trump. El tió més gran està davant la Catedral, aquest any l’han trobat tapat.

Ens ho hem passat d’allò més bé i hem après un munt de coses!!!