2n batx: Plaça del diamant i carrers de gràcia. Teatre.

L’alumnat de 2n de Batxillerat ha assistit a la representació teatral d’una de les novel·les més icòniques de Mercè Rodoreda, La Plaça del Diamant. La funció ha tingut lloc al Teatre Cercle Catòlic de Gràcia. No podria ser d’una altra manera millor, ja que aquest és el barri on s’inscriu l’obra.

L’adaptació teatral, representada per la companyia Mea Culpa, els ha ofert la possibilitat d’aprofundir en el fil argumental del llibre, la lluita constant de la seva protagonista, la Natàlia, en una vida marcada pels esdeveniments convulsos dels anys de la Segona República, La Guerra Civil Espanyola i la postguerra. A més a més, ha mostrat una gran connexió amb el públic amb pinzellades d’humor i intervencions espontànies i molt encertades dels intèrprets amb l’audiència.

Després de la representació, s’ha portat a terme un molt enriquidor col·loqui en què el nostre alumnat ha fet qüestions i aportacions molt curioses a l’equip artístic de l’obra i l’ha felicitat expressament per la seva actuació. Abans de marxar, ha pogut pujar a l’escenari per fer-se una foto amb part del seu equip artístic tot un privilegi!

Per tancar la jornada teatral, s’ha visitat la Plaça del Diamant. L’estudiantat de 2n de batxillerat ha posat al costat de l’escultura dedicada a la protagonista de l’obra, una Colometa angoixada, ofegada per la guerra i per tot allò que li toca viure a nivell personal, que trobarà la seva identitat convertint-se en una Natàlia madura que pot veure, amb perspectiva, el pas de tota una vida.