El jardí de les delícies

El Jardí de les delícies és l’obra més famosa del pintor neerlandès, Hyeronymus van Aeken, més conegut com El Bosch, pel nom del lloc on va néixer (Hertogenbosch, 1450-1516).

Amb els alumnes de l’Optativa de 4rt d’ESO d’Història de l’Art hem volgut treballar la taula central d’aquest famós tríptic. Tota la galeria de gestos i expressions que hi apareixen ha estat molt ben interpretada pels alumnes. I han captat molt bé la minuciositat extrema de l’obra.

Com a tècnica hem utilitzat la pintura acrílica. És una tècnica que s’asseca ràpid i que permet fer tantes correccions com convinguin. Com a suport, hem treballat sobre petits llenços. Cada alumne ha fet com a mínim un d’aquests llenços. Alguns n’han fet tres.

L’activitat ha fomentat la creativitat artística, el treball cooperatiu i l’ús de les noves tecnologies.