L’alumnat de 1r de Batxillerat que participa en el Projecte de Memòria Històrica i Democràtica, juntament amb l’Amical de Mauthausen i altres camps, i que recentment ha viatjat a Cracòvia per visitar espais emblemàtics de la Segona Guerra Mundial, inclosa la visita a Auschwitz-Birkenau, ha participat, juntament amb altres centres educatius de Catalunya i de la resta de l’Estat, en una videoconferència amb la ministra d’Educació, Formació Professional i Esports del Govern espanyol, Milagros Tolón.
Durant la trobada, alguns alumnes han tingut l’oportunitat de compartir la seva experiència i reflexions a partir de les preguntes formulades per la ministra. La sessió ha posat en valor la importància d’aquest tipus d’iniciatives per promoure la memòria històrica i fomentar els valors de la pau i la democràcia davant l’augment dels discursos d’odi a la nostra societat.
La ministra ha encoratjat a donar continuïtat a aquestes trobades com a espai de diàleg i reflexió compartida. En aquest enllaç del ministeri trobareu la notícia publicada a la web del ministeri, en la qual es parla de la trobada.
https://www.educacionfpydeportes.gob.es/prensa/actualidad/2026/04/20260409-campos.html

