Comença l’espectacle!

Aquest 3r trimestre els alumnes de 1r d’ESO realitzaran el projecte anomenat Comença l’espectacle! Es convertiran en verdaders titellaires per crear un espectacle de titelles amb una història mitològica, que representaran davant les famílies.

El primer dia del projecte, com a activitat inicial de motivació i per aconseguir unes nocions bàsiques de la feina que requereix un espectacle de titelles, la companyia de titelles Pengim-Penjam de Vacarisses ha realitzat un taller amb cada grup-classe. Aquesta activitat ha consistit en una explicació sobre la professió de titellaire i sobre els aspectes tècnics bàsics que s’han de tenir en compte per arribar a fer la representació; en la representació de diversos fragments d’espectacles per mostrar la gran quantitat de possibilitats interpretatives que donen els titelles; en una mostra de diferents tipus de titelles i procediments de construcció; en el visionat de diversos vídeos per tractar aspectes de la posada en escena; en una activitat participativa en què els alumnes eren els titellaires, i en una ronda final de preguntes.

La valoració de l’equip de projectes de l’activitat és molt positiva i la dels alumnes també, si mirem les seves reaccions i participació al taller.Pròximament publicarem el resultat del projecte Comença l’espectacle! amb els enregistraments de les representacions mitològiques dels alumnes.