Toxoinfecció alimentària: maduixes amb bacteris? Taller al Parc Científic de Barcelona.

Dintre dels tallers ” Fes recerca!”  oferts pel  Parc Científic de Barcelona els alumnes de 1r de Batxillerat de la matèria de Biologia van poder fer  un taller de “seqüenciació d’ADN d´última generació”, el passat  dimecres  5 de febrer. Al taller els alumnes van aïllar l’ADN de diferents mostres de maduixes  simulant  que s’havia produït una toxoinfecció  alimentària per menjar un pastís  de nata i maduixes  algunes contaminades per un bacteri i altres no. Per descobrir-ho  van seqüenciar les mostres i així descobrir si hi havia ADN del bacteri. Abans del taller  però vam visitar les instal·lacions del Parc Científic de Barcelona, concretament el Centre Nacional d’Anàlisi Genòmica (CNAG), on hi ha els seqüenciadors d’ADN. Ens van explicar que aquests aparells tenen un preu d’un milió d’euros cadascun. També vam visitar  la sala del  súper ordinador que interpreta les dades  que es generen en la seqüenciació d’ADN. Un informàtic ens va fer apropament al  funcionament i a la gran capacitat d’aquest súper ordinador. Per acabar, les investigadores responsables del taller ens van parlar una mica de la seva feina, de la seva formació  i del  món de la recerca, fent  pensar als alumnes en els seus futurs estudis.

1. Montse Bordanova i Mundet

Una activitat molt interessant i enriquidora que pot obrir portes cap a avenços en el camp de la biologia.