Visita al Museu de Badalona

El passat dimarts 4 de febrer l’alumnat de Llatí de 4t ESO va poder gaudir d’una visita al Museu de Badalona. La visita guiada incloïa, a més, l’espai de la Casa dels Dofins, una antiga domus romana amb un característic mosaic de dofins a l’entrada o atrium, d’on prové el seu nom.

La Baetulo romana, una de les ciutats per la qual passava la Via Augusta, conserva infinidad de restes romanes que ens parlen de la seva vida quotidiana: a les tabernae o cauponae, menjant el fast food de l’època; les thermae, on no només es rentaven sinó que també establien relacions socials; magatzems d’oli, de vi, de perfums, i fins i tot de garum -una salsa per condimentar els plats, especialment preuada entre els romans-.

Amb aquesta visita l’alumnat pot comprovar la petjada tan profunda que els romans han deixat no només a les nostres ciutats sinó a la nostra manera de ser com a societat.