Xerrada de l’escriptora Eva Santana, autora del llibre “El Hilo”, a l’alumnat de 2n d’ESO

Eva Santana publica una novel·la que transcorre durant els mesos de  confinamentEl passat dijous 14 de desembre tot l’alumnat de 2n d’ESO va assistir a la xerrada que ens va oferir l’escriptora Eva Santana, l’autora del llibre llegit aquest 1r trimestre El Hilo.

El llibre tracta del confinament per la pandèmia del COVID19 que totes i tots vam patir la primavera de 2020. Una adolescent, la Beatriz, atrapada sola al seu pis de Barcelona passa moltes estones observant el carrer buit i espiant per la finestra el veí del davant, el Samuel. Aquest s’adona de seguida i, encara que al principi la qualifica de xafardera, acaben fent-se amics. Junts descobriran qui és el misteriós desconegut que vesteix de groc i ronda pel veïnatge despertant les alarmes. Podria tractar-se del criminal que els mitjans anomenen «l’assassí de l’Eixample»?

És un relat ple de misteri i intriga que ens fa recordar com va viure cadascú de nosaltres aquelles setmanes de confinament entre mascaretes, gels desinfectants i amb moltes incerteses. Francament, una lectura recomanable.

Des del departament de Castellà de l’institut agraïm molt sincerament l’escriptora Eva Santana que ens hagi vingut a visitar a l’institut i ens hagi explicat com va escriure aquest llibre, quina inspiració va tenir, i quina rebuda ha tingut entre els seus lectors.