Why are Social Sciences important?

Les ciències socials són indispensables per a la formació de ciutadans i ciutadanes responsables i crítics. Estudiem les persones: com a individus, com a comunitats i les seves societats. També estudiem els seus comportaments i les seves interaccions, amb els seus entorns construïts, tecnològics i naturals.

Les ciències socials cerquen la comprensió dels sistemes humans en evolució en aquest món cada vegada més complex, i com administrar el nostre planeta de forma més sostenible.

En aquest món global, el coneixement de les llengües estrangeres esdevé cabdal. Per aquest motiu, al Mompou impartim una bona part del 1r Curs de l’Educació Secundària Obligatòria de Ciències Socials en llengua anglesa, seguint el mètode AICLE (aprenentatge integrat de contingut i llengua estrangera). Es treballa a partir de dossiers i amb explicacions guiades per presentacions digitals, on els alumnes accedeixen al vocabulari especialitzat, aprenent a utilitzar-ho en el context adequat, tant de forma escrita com oral.

L’objectiu és, per tant, l’adquisició dels coneixements de les Ciències Socials a la vegada que s’integra, d’una manera natural, l’ús de la llengua anglesa en una matèria no linguística.

El proper tema que treballarem serà “weather and climate”, és a dir, estudiarem els bioclimes del món. Després d’estar ben situats en el nostre planeta, ens endinsarem fins a final de curs en el meravellós coneixement de la història de la humanitat.

Us deixem una mostra dels materials utilitzats i també de les creacions dels i les alumnes! Show must go on!