Projecte 3r ESO: “The age of exploration: How did the discovery of America change the world?”

Aquest projecte de 3r d’ESO té com a objectiu veure com el descobriment d’Amèrica va canviar el món i, en certa manera, suposà l’inici de la globalització i el final d’una època donant peu al naixement de l’Edat Moderna. D’altra banda, amb aquest projecte, hem treballat el mètode AICLE, d’utilització de la llengua anglesa com a llengua vehicular.

El descobriment d’Amèrica, a més de suposar l’eixamplament del món conegut, va suposar el començament de l’Era de les exploracions. Els europeus van començar a viatjar més enllà dels seus territoris amb l’objectiu de trobar noves rutes comercials, augmentar el poder dels reis, sobretot els Reis catòlics i, una altra raó important, difondre la religió cristiana en els nous territoris.
L’objectiu d’aquest projecte era fer un reportatge que havia de contestar la pregunta inicial : Com va canviar el món el descobriment d’Amèrica? Per arribar a aquest objectiu hem seguit les següents fases:

• Quina part del món coneixien els europeus al s.XV?
  • En quin moment i quina és la causa per la que els europeus decideixen a explorar altres rutes? (les tres G’S: GOLD, GLORY, GOD/ OR, GLÒRIA, DÉU)
  • Quines civilitzacions es troben? Com descriuen els exploradors?
  • Quines conseqüències va tenir per als indígenes l’aparició dels exploradors?
  • Els intercanvis comercials entre els dos mons.

Això, és el que veureu en els documentals que han muntat els alumnes de 3r , veureu el seu domini de la llengua anglesa, la seva creativitat i una altra manera diferent d’aprendre els continguts: la pròpia investigació dels alumnes. Cada grup classe ha fet, en grups, una part dels continguts treballats i, posteriorment, els han ajuntat creant un documental.

Aquí podeu veure els tres productes finals que han sortit.