Testimonis de la història a l’aula amb Dory Sontheimer, a 1r de Batxillerat

El passat 24 de gener, els alumnes de 1r de Batxillerat de la matèria d’Història del Món Contemporani van poder gaudir del testimoni de la Dory Sontheimer a l’institut. Gràcies al programa de divulgació del Memorial Democràtic de Catalunya, podem comptar amb testimonis que ens ajuden a comprendre la complexitat de la història des d’un punt de vista vivencial i humà.

La Dory va néixer a  Barcelona el 1946 i va ser educada com a catòlica en aquella Espanya de Franco. No va ser fins la mort de la seva mare, l’any 2002, que descobreix  set caixes plenes de documents (fotografies, cartes, passaports…) amagades a un altell i que li van revelar la seva identitat jueva i la història de la seva família víctima de la persecució i de l’extermini nazi. Un passat que desconeixia per complet.

Poder tenir amb nosaltres la Dory va ser molt gratificant. Vam poder escoltar en directe tot allò que havia descobert, amb moltíssimes hores de recerca, i vam poder saber de tots els familiars dispersats pel món que havia aconseguit trobar. Durant la seva xerrada, ens va ensenyar els documents originals. I el més important: els alumnes van tenir l’oportunitat de fer preguntes a un testimoni tan valuós. Us deixo unes fotos d´aquesta trobada i una lectura recomanda: Les Set Caixes de Dory Sontheimer.