Tècniques de seqüenciació d’ADN al Parc Científic de Barcelona

El passat dijous 5 de maig els alumnes de 1r de Batxillerat de la matèria optativa de Biologia van visitar el Parc Científic de Barcelona, concretament el Centre Nacional d’Anàlisi Genòmica (CNAG), on hi ha els seqüenciadors d’ADN de 3a generació. Els investigadors ens van explicar l’elevat cost d’aquests aparells (gairebé un milió d’euros) i com han millorat en eficiència i disminuït en mida respecte de la generació anterior de seqüenciadors. Analitzen mostres que reben de tot l’estat i fins i tot d’altres països europeus, per tal de comparar el genoma i investigar malalties com el càncer, o causes de la disminució de poblacions d’algunes espècies per evitar la seva extinció, entre d’altres.

Els alumnes vam poder fer un taller per analitzar l’ADN d’una mostra utilitzant seqüenciadors portàtils basats en nano porus. Aquests aparells portàtils s’han fet servir en epidèmies com la de l’Ebola el 2015 a l’Àfrica, o a missions de la NASA per trobar vida bacteriana a l’espai.

Els alumnes van gaudir del taller de laboratori i van conèixer de ben a prop la professió d’investigador!