Tallers de Sant Jordi i guanyadors concurs literari i de mems

Ja han passat un parell de setmanes des que vam celebrar la Diada de Sant Jordi a l’institut. Va ser una jornada molt festiva, alegre i diversa. Com bé sabeu, vam organitzar activitats diferenciades per cursos per tal de promoure’n la varietat i, també, per poder establir espais segurs i minimitzar al màxim la incidència de contagi.

Vam fer classe les tres primeres hores i, després, la festa va començar. Vam fer un pati llarg en què hi van tenir lloc tot tipus d’actes. Es va fer l’intercanvi de llibres, per tal de promoure la lectura sostenible i el reciclatge de llibres; la venda de roses que ja fa anys que s’ha consolidat com a campanya econòmica d’autofinançament per al viatge dels alumnes de 4t d’ESO i l’entrega de premis del concurs literari, del concurs de mems i el de cartells. Aquest any, vam gaudir d’una participació extraordinària tant a la categoria A (1r i 2n d’ESO), a la B (3r i 4t d’ESO) i a la categoria C 1(1r i 2n de BAT) i tant en llengua catalana i castellana. Vam rebre vora 100 textos en cada llengua. Només hi havia un premi per categoria i llengua, com ja deien les bases, i amb l’enorme participació se’ns va fer complicat decidir els guanyadors. És per això que vam concedir accèssits, per reconèixer la genialitat d’alguns textos que, finalment, no van optar al primer premi. Els premis van quedar així:

CATEGORIA A (1r i 2n d’ESO)

• Guanyadora en llengua catalana: Ona Cárdenas Aguilera (2n d’ESO C) per la narració “Lluitar per viure, viure per morir”.
  • Guanyador en llengua castellana: Jesusín Moraga (1r d’ESO A) pel poema “Muriendo por vivir”.
  • Accèssits en llengua castellana: Alberto Nieves (2n d’ESO A) pel relat “¡Pero qué demonios!” i Ona Cárdenas (2n d’ESO C) pel poema “Falsa sonrisa”.

CATEGORIA B (3r i 4t d’ESO)

• Guanyadora en llengua catalana: Anna Prats López (3r d’ESO A) per la narració “Arrossegats per la cobdícia”.
  • Guanyadora en llengua castellana: Lena Carpio (4t d’ESO A) pel relat “Indolentes”.
  • Accèssit en llengua catalana: Lena Carpio Cardús (4t d’ESO A) per la narracció “El meu penya-segat”
  • Accèssit en llengua castellana: Ainara Castillo (3r d’ESO A) pel poema “Sentir”.

CATEGORIA C (1r i 2n de batxillerat)

• Guanyadora en llengua catalana: Paula Rubiño Fernández (1r BAT B) pel relat “Segueixo al restaurant”.
  • Guanyadora en llengua castellana: Iris Sánchez (2n BAT C) pel relat “Nada”.
  • Accèssits en llengua catalana: Jordi Vizuete Valls (1r BAT C) pel poema “Herois catalans” i Paula Rodríguez per la narració “Nobody, no crime”.
  • Accèssit en llengua castellana: Joan Moreno (1r BAT B) pel poema “Tratando”.

CONCURS DE MEMS:
El guanyador va ser el Jesusín Moraga de 1r d’ESO. Podeu veure els mems que es van presentar a la pàgina d’instagram @santjordialmompou.

Felicitem a totes les persones que van voler participar dels diversos concursos que s’emmarcaven en l’activitat de Sant Jordi i animem a tothom a fer-ho l’any que ve.

Un cop acabades les activitats i les entregues de premis del pati llarg, vam poder gaudir d’una hora d’activitats diferenciades segons cursos, per mantenir al màxim els grups bombolla. Com ja heu pogut llegir i veure a les imatges de la festa els nois i noies de 1r d’ESO van fer un concert musical, en què la flauta va ser el principal protagonista; els alumnes de l’optativa de teatre de 2n d’ESO van representar un fragment de La casa de Bernarda Alba de Federico García Lorca amb molta traça i èxit. Els alumnes de 3r i 4t d’ESO van poder gaudir i participar d’activitats consistents en jocs lingüístics i literaris preparats pels alumnes de 1r de batxillerat.

Unes quantes setmanes abans del Sant Jordi, a les classes de català de 1r de batxillerat, vam canviar una mica la dinàmica de classe i vam dividir-nos en grups de treball per pensar els jocs lingüístics i literaris. En general, els alumnes, van tenir una actitud activa i creativa a l’hora de pensar activitats lligades amb la Diada i la llengua, però, alhora, amb un toc de diversió, emoció, és a dir, l’essència dels jocs. Hi va haver activitats de tots tipus, des d’un passaparaula, un joc de rol inventat per les mateixes alumnes, jocs lingüístics barrejats amb proves físiques, competicions de relació d’autors amb les seves obres, batalla de rimes de rap, el mocador amb paraules encadenades o una mena de «Party&Co» adaptat a la jornada. Els alumnes de 1 r de batxillerat, van demostrar maduresa, responsabilitat i capacitat de gestió dels grups de 3r i 4t, que, alhora, són competències essencials per a desenvolupar-se en societat ara i en un futur.

Les activitats van sortir molt bé i molt lluïdes i, el més important, vam gaudir al llarg del dia. Ens ho vam passar d’allò més bé, a més el temps ens va acompanyar,. La Diada de Sant Jordi ens va donar oxigen, en aquest any tan complicat. Vam poder fer del dia de Sant Jordi d’allò que és: una festa!

Enllaç a les fotos de la Festa de Sant Jordi: cliqueu AQUÍ.

1. Montse

Moltes felicitats als guanyadors i guanyadores.
    L’enhorabona per l’organització de la festa i la participació de l’alumnat en el concurs literari.