Taller: “Emociona’t!”

Aquests últims anys no han estat fàcils per a ningú de nosaltres, en moments difícils afloren emocions que moltes vegades no sabem com gestionar. La pandèmia ha posat al límit les nostres fortaleses i la nostra resiliència però hem sortit més forts i fortes.

Un dels objectius del departament d’orientació, i dels i les professionals que hi treballem, és promoure el benestar personal i emocional de tot l’alumnat. Per això hem volgut atendre a les necessitats emocionals que s’han generat en el nostre alumnat oferint-los cinc sessions en un taller que vam anomenar “Emociona’t”. Aquestes sessions han tingut com a objectiu atendre les necessitats d’atenció emocional del nostre alumnat. Es van fer dos grups de catorze alumnes. Val a dir que hi havia molts més possibles participants, però el nombre de places era reduït.

En aquestes sessions s’han estat treballant temes relacionats amb les emocions, el funcionament del cervell i la ment, les conductes que ens ajuden a gestionar una emoció i quines no ens ajuden, alguna tècnica de meditació per acceptar les emocions o les situacions complicades, entre d’altres.

Els nois i noies han pogut trobar un espai on les emocions no es tapen, es parlen d’elles i s’accepten com a part de la nostra naturalesa humana que intenta compaginar una ment primitiva, emocional, la que compartim amb els mamífers; amb una ment més moderna, la pensant, la que va ser creada per a solucionar problemes. Aquestes dues ments ens col·loquen en moltes situacions dicotòmiques on la solució només és possible a través del diàleg entre aquestes dues parts que són les que ens fan humans. És a través de l’escolta de la nostra ment emocional que podem gestionar aquelles emocions desagradables, com la por, la ràbia i la tristesa per a donar-li un sentit a allò que les ha provocades. Acceptar les emocions com a part de la nostra ment és la millor forma de començar a gestionar una emoció. Potser a vegades necessitarem l’ajuda d’un o d’una professional de la psicologia per a poder col·locar-les al seu lloc i poder deixar-les marxar.

El curs que ve continuarem treballant per dotar als nostres alumnes d’eines per a entendre el funcionament de la ment i créixer amb molta més consciència que desenvolupar la seva intel·ligència emocional també és important.