Taller de coets a 4t ESO

El dilluns 11 de novembre, l’alumnat de 4t d’ESO del nostre institut va poder fer un taller de coets, amb monitors de l’associació Explòrium. Amb aquest taller s’inicien les activitats de la Setmana de la Ciència a l’institut.

El taller consistia a fer un coet de paper, llançar-lo amb la propulsió de l’aire amb inclinacions diferents, i prendre mesures de la distància a què arribava. Després calia analitzar les dades fent la mitjana de llançaments i el rang per extreure’n conclusions. La part més interessant, però, va arribar més tard, ja que als coets se’ls instal·lava uns alerons laterals per veure si això tan senzill alterava les mesures. L’alumnat havia de fer prediccions i hipòtesis si els llançaments variarien. La sorpresa va ser que els llançaments milloraven moltíssim amb la presència d’alerons al coet, fins al punt que la distància recorreguda es multiplicava per 4 o fins i tot per 5.

Amb aquest taller els i les nostres alumnes han pogut experimentar de primera mà els principis bàsics de l’aeronàutica i actuar com a enginyers.