Taller al Parc Científic de Barcelona: tècniques de seqüenciació d’ADN d’última generació

Els alumnes de 1r de Batxillerat de la matèria de Biologia van visitar el dimarts 5 de febrer el Parc Científic de Barcelona, per fer un taller de seqüenciació d’ADN. Abans però vam visitar les instal·lacions del Parc Científic de Barcelona, concretament el Centre Nacional d’Anàlisi Genòmica (CNAG), on hi ha els seqüenciadors d’ADN i la sala amb un súper ordinador que interpreta les dades (“big data”) que es generen en la seqüenciació d’ADN. Un bioinformàtic ens va explicar el funcionament i la gran capacitat d’aquest súper ordinador.

Al taller els alumnes van  aïllar ADN de diferents mostres de maduixes, algunes contaminades per un bacteri i altres no. Per descobrir-ho  van seqüenciar les mostres i així descobrir si hi havia ADN del bacteri.

Per acabar, les investigadores responsables del taller ens van parlar una mica de la seva feina i així ens vam apropar al món de la recerca. Esperem que als nostres alumnes se’ls hagi despertat la vocació científica!