Les escletxes del Papiol

Dimecres 6 de febrer els alumnes de Ciències de la Terra i del Medi Ambient de 2n de batxillerat van realitzat una sortida de camp a les escletxes del Papiol. L’objectiu d’aquesta sortida era investigar quin és l’origen d’aquestes escletxes i avaluar els riscos que aquest fenomen provoca a la població. Els alumnes van elaborar una hipòtesi inicial i a partir d’aquí van estudiar quins materials geològics formen les escletxes. Després es van endinsar a les escletxes i van treballar com a veritables geòlegs prenent mesures com la profunditat i l’amplada. Per últim, van verificar la seva hipòtesi i van poder valorar com aquest fenomen de vessant afecta directament els habitants del Papiol.