Sortida al Cau Ferrat

El passat 30 de novembre, els alumnes de l’optativa de Literatura Catalana de 1r de Batxillerat vam fer una sortida a Sitges, per visitar la casa-museu de Santiago Rusiñol i descobrir més secrets d’aquest gran artista de les acaballes del s.XIX i principis del s.XX, motor del modernisme a Catalunya i autor d’una de les obres que més han perviscut en la memòria popular, “L’auca del senyor Esteve”.

La jornada es va iniciar amb un ruta literària a peu pels carrers de Sitges, vila on, de la mà de Rusiñol, molts artistes i bohemis van aterrar a principis del segle passat per cultivar les arts, especialment enlluernats per la pintura de l’escola pictòrica luminista forjada en aquest poble costaner. Un cop visitats els punts claus i edificis emblemàtics del cercle modernista a Sitges, vam iniciar la visita al Cau Ferrat, la casa i refugi de l’escriptor d’una de les obres de teatre que hem treballat durant aquest trimestre “L’alegria que passa”. Dins de l’excepcional edifici, vam poder gaudir del gran gust pel que fa a la pintura (amb quadres de El Greco i Picasso, entre d’altres) i al col·leccionisme del nostre bohemi preferit, i vam poder confirmar amb més dades i anècdotes la importància d’aquesta figura com a agitador cultural i artista rupturista en la història de la literatura catalana.