Setmana de la Ciència i l’Enginyeria – xerrada de la dra. Núria Salan

La setmana del 15 al 19 de novembre vam celebrar a l’institut la Setmana de la Ciència i l’Enginyeria. El tret de sortida el vam fer dilluns 15 de novembre amb una xerrada de la dra. Núria Salan. La Núria és enginyera química i doctora en ciència de materials i enginyeria metal·lúrgica, i a més treballa com a professora a la Universitat Politècnica de Catalunya.

La xerrada es va realitzar amb els alumnes de primer de batxillerat i es va tractar un tema tan important com és la figura de la dona dins del món cientificotecnològic. La Núria va fer un repàs històric de les fites més importants aconseguides per les dones dins d’aquest món i va remarcar com les dones, des de fa temps, han estat invisibilitzades en els seus àmbits professionals. Invents com l’eixugaparabrises (Mery Anderson), un prototip de geladora (Nancy Johnson), el rentavaixelles (Josephine Cochran), el material Kevlar (Stephanie Kwolek) o una cosa tan important en els nostres dies com el Wi-Fi/Bluetooth/GPS (Hedy Lamarr) són possibles gràcies a dones que en el seu dia van lluitar per aconseguir i treballar en allò que creien malgrat els prejudicis socials que es van trobar.

Desitgem que aquesta xerrada hagi estat prou engrescadora pel nostre alumnat i principalment per les nostres alumnes,tant la Núria com totes aquestes dones inventores esperem que siguin un referent per a elles per tal d’aconseguir totes aquelles fites que es proposin a la seva carrera professional, i per tant per continuar trencant barreres de gènere en aquest àmbit.

Noies, necessitem el vostre enginy!!