Setmana de la Ciència i l’Enginyeria – xerrada de la dra. Clara Prats

El passat divendres, dia 19 de novembre, vam tenir el privilegi de tenir presencialment al nostre centre la doctora Clara Prats, investigadora principal a la UPC del grup interdisciplinari de recerca de la covid-19, que assessora el govern de Catalunya, el de l’estat espanyol i la Comissió Europea en afers relacionats amb la pandèmia del coronavirus.

La xerrada estava emmarcada en els actes que fem a l’institut en motiu de la Setmana de la Ciència i l’Enginyeria, adreçada a tot l’alumnat de 2n de Batxillerat. La doctora Prats ens va explicar com d’important és l’anàlisi de dades per comprendre un problema, en aquest cas la pandèmia del coronavirus, i per arribar a prendre decisions trascendental. Per exemple, estudiar el comportament de la vacuna en infants, persones adultes i persones ancianes va servir per decidir quin grup d’edat s’havia de vacunar primer. Amb un exemple pràctic, en què l’alumnat havia d’aixecar-se i participar, va demostrar com en cas d’una vacunació de només el 30% una epidèmia es pot controlar molt fàcilment, i doncs vam poder veure com d’important són les vacunes. També ens va explicar com al seu grup hi treballen investigadors de molts camps diferents: matemàtics, física, metges, epidemiòlegs, etc. Ella mateixa va estudiar física, i ens va explicar per què va fer aquesta carrera i com finalment va poder assolir el seu objectiu, que era comprendre com funciona la natura i, a partir d’aquest coneixement, fer alguna cosa útil per a la societat.

Va ser una xerrada molt instructiva, interessant, en alguns moments fins i tot emocionant. Al següent vídeo en podeu veure un fragment:

Esperem que amb aquesta xerrada haguem pogut despertar alguna vocació científica i tecnològica més, sobretot entre les noies. Moltes gràcies Clara per la teva xerrada!