Setmana de la ciència i l’enginyeria: l’experiència de dones enginyeres, explicada als alumnes de Batxillerat

Fotos AQUÍ.

El passat dimecres 16 de novembre vam tenir la immensa sort de rebre al nostre institut dones enginyeres en actiu, que van explicar la seva feina i la seva experiència als nostres alumnes de Batxillerat. Aquestes xerrades s’emmarquen en els actes que duem a terme a l’institut durant la Setmana de la Ciència i l’Enginyeria, que tenen per objectiu per fomentar les matèries STEAM, i al mateix temps per mostrar models femenins en l’àmbit de l’enginyeria que puguin despertar vocacions entre les noies.

De 9h a 11h va venir la doctora Anna Gras, enginyera agrònoma i professora a la universitat Politècnica de Catalunya, que va fer una xerrada a l’alumnat de 2n de Batxillerat sobre agricultura i canvi climàtic. La doctora Gras ens va explicar com afecten els diferents tipus de cultiu al clima global de la terra, i com la tria dels productes que mengem acaba repercutint a nivell planetari. També ens va parlar del malbaratament alimentari i de què podem fer per evitar-lo.

De 12h30 a 14h30 va fer la seva xerrada a l’alumnat de 1r de Batxillerat la senyora Mireia Laguna, enginyera de camins canals i ports, que també té estudis d’economia, i responsable de les obres de la línia 9 del metro de Barcelona. La senyora Laguna va explicar en què consisteix la feina dels enginyers de camins canals i ports, des de la construcció de carreteres o de vies de trens, fins al disseny de carrils bici o de sistemes de rampes per facilitar la mobilitat entre barris separats per un gran desnivell. Després ens va explicar la seva feina al capdavant de les obres de la línia 9 del metro de Barcelona: la construcció del túnel amb la tuneladora, el disseny del traçat de la línia, les implicacions per als veïns en les expropiacions, el disseny de les estacions, etc. La xerrada va acabar amb una exposició de la professora del nostre centre Elisenda Besora, també enginyera de camins especialitzada en geologia i que també havia treballat en les obres de la línia 9 del metro, que entre altres coses ens va explicar la història de l’enginyeria de camins al llarg dels temps.

Va ser una jornada molt inspiradora, que ens va permetre veure la utilitat de la feina d’enginyeria en la recerca de solucions innovadores que acaben facilitant la vida de tots els habitants d’un territori.