Setmana de la ciència 4t ESO: bombolles matemàtiques

El dijous15 de novembre els alumnes de 4t ESO van tenir l’oportunitat d’assistir a una xerrada a càrrec d’Anton Aubanell, matemàtic i divulgador científic, que ens va oferir una conferència sobre les matemàtiques que s’amaguen darrere les bombolles de sabó. Entre altres coses, vam aprendre que la forma de les bombolles ve determinada per una propietat matemàtica, anomenada superfícies i camins mínims: el sabó sempre agafarà la forma que faci que la superfície sigui mínima, i per això les bombolles són esfèriques. Si les fem passar per diferents obstacles, agafen formes diferents, tal com vam poder experimentar durant la xerrada.

Va ser una experiència molt motivadora per a tot l’alumnat de 4t ESO, que va poder conèixer experimentalment i de primera mà les matemàtiques ocultes dins d’aquest joc de bombolles.

Podeu veure més fotos i vídeos de la xerrada clicant AQUÍ.

1. Montse Bordanova i Mundet

Una experiència molt interessant que ajuda a entendre les matemàtiques, les fa més vivencials.