Robòtica amb Lego Mindstorms

Durant aquest curs 19-20 hem introduït una nova optativa a l’alumnat de 2n d’ESO, de Robòtica i Programació. Durant un quadrimestre, les noies i els nois que s’hi han volgut apuntar han fet durant dues hores la setmana pràctiques de programació i han pogut muntar i programar els nous equips de robòtica de Lego Mindstorms de l’institut.

El paquet Lego Mindstorms és molt complet, ja que conté un microcontrolador, sensors, motors i connectors, i incorpora també peces en forma de pals, rodes i pneumàtics per a bastir el robot. Durant la matèria ha calgut muntar el robot i programar-lo, per després fer-ne el seguiment en circulació lliure.

Aquesta nova optativa s’emmarca dins del programa d’innovació STEAMcat, del qual l’institut Frederic Mompou forma part des del curs passat. Un dels objectius del programa STEAMcat és fomentar les vocacions científiques i en enginyeria de l’alumnat, especialment en les noies.