Projecte Mart XXI 2020 a la UPC: és possible una colònia humana a Mart?

La Universitat Politècnica de Catalunya, amb seu a Castelldefels, organitza un projecte per a estudiants de 4t d’ESO anomenat MART XXI: és possible una colònia humana a Mart? Aquesta activitat té la voluntat d’orientar, motivar, estimular i presentar la ciència de manera atractiva, amb la intenció de reforçar l’autoconfiança i la capacitat de treball en equip. En aquesta edició l’alumnat de St. Vicenç ha treballat amb altres nois i noies del Baix Llobregat, barrejats, en grups reduïts i guiats per persones de la mateixa Universitat. Aquí teniu l’opinió sobre l’experiència viscuda d’alguns dels nostres alumnes:

Aquest projecte m’ha agradat molt ja que he pogut treballar en un laboratori universitari i conèixer gent de diferents pobles. Espero que molta més gent pugui gaudir d’aquest tipus de projectes i que algun dia aquest gran propòsit de crear una colònia humana a Mart es pugui aconseguir gràcies a joves com nosaltres” – Lluna.

Ha sigut una experiència bastant bonica i enriquidora que a més de fer-me descobrir d’alguna forma una mica el món universitari també m’ha fet conèixer gent i fer amistats molt boniques. L’única pega que hi trobo és les hores de classe que hem perdut, però ho tornaria a repetir mil vegades sens dubte” – Noah Cortés

En poques paraules, m’ha semblat una experiència única: vaig aprendre sobre un tema interessant i vaig conèixer gent inoblidable” – Jorge

Molt bo, he aprés i m’he divertit molt” – Xavi