Quinzena de la ciència a 4t ESO: matemàgia

El passat dimarts 1 de desembre, l’alumnat de 4t d’ESO de l’institut vam poder gaudir d’una activitat de màgia i matemàtiques. L’encarregat de dur-la a terme va ser en Sergio Belmonte, llicenciat en matemàtiques, ambaixador STEAM i gran amant de la màgia.

Amb una baralla de cartes de pòquer, ens va fer alguns trucs i ens va explicar la relació que tenen amb les matemàtiques. Un d’ells tenia a veure amb les propietats de la simetria. L’altre amb les potències de 2.

El truc final va ser espectacular: tots els assistents teníem a les mans quatre cartes de pòquer, i les vam anar barrejant. En un moment donat les vam estripar per la meitat, i una meitat d’una de les cartes ens la vam posar a la butxaca. Després de barrejar la resta de cartes partides per la meitat i fins i tot d’intercanviar-ne una amb un company, vam anar descartant-les una a una. I quan només en teníem una a la mà, va resultar que era la meitat exacta de la carta que teníem a la butxaca! A tots els assistents ens va passar el mateix, o sigui que va ser un truc espectacular que encara a hores d’ara no entenem com va arribar a passar.

Moltes gràcies Sergio per descobrir-nos un món nou i desconegut per nosaltres i per fer-nos veure que molts dels principis matemàtics que estudiem s’amaguen en llocs insospitats del nostre dia a dia.

 

2 comentaris

  1. Montse

    Magnífic! Espectacular! Quines ganes d’estudiar matemàtiques fent màgia!
    Aquestes activitats són les que donen sentit a l’aprenentatge en general i, en aquest cas a les matemàtiques.

    1. Maggie

      Doncs jo que sempre he pensat que l’única manera que estudiés matemàtiques seria per art de màgia i la veritat és que tens raó Montse, entren ganes de posar-s’hi i investigar el truc.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>