Prevenció d’addiccions a 4t d’ESO: “Vull ser algú!”

El passat mes de novembre l’alumnat de 4t d’ESO va participar en l’espectacle “Vull ser algú!” a càrrec de la companyia de teatre FREC A FREC, una companyia amb una llarga experiència a nivell interpretatiu, creatiu i pedagògic.

L’ajuntament de Sant Vicenç dels Horts ens va fer arribar aquesta proposta com a eina per treballar les diverses addiccions entre els joves i la seva possible gestió. Des de l’institut Frederic Mompou considerem molt important treballar aquesta temàtica amb els nois i noies i és per aquest motiu que vam rebre de molt bon grat aquesta iniciativa.

El mètode de treball que va fer servir la companyia va ser molt interessant: en primer lloc, es va fer una tasca d’investigació amb els adolescents que van assistir de públic per rebre informació sobre el que fan, el que pensen, el que senten, el que els agradaria que passés… Amb tot el material recollit, es van crear escenes que l’espectador reconeixia immediatament perquè reflecteixen moments molt concrets de la seva vida. Així, l’espai de llibertat que es va aconseguir crear amb la dramatització de situacions personals dels espectadors els va impulsar a reflexionar i participar d’una manera activa en el col·loqui que seguia la funció.

La valoració que van fer els nois i les noies de 4t d’ESO va ser molt positiva ja que van poder parlar del tema de drogues i addiccions en un context més distès i on tots van poder participar, opinar i compartir situacions personals. Volem felicitar tots els grups de 4t d’ESO ja que van tenir una actitud molt positiva i participativa!

1 comentari

  1. Montse

    Una experiència molt interessant i, sobretot molt útil, que pot aclarir momts dubtes i respondre moltes preguntes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>