Quinzena de la ciència a 1r Batx: l’enginyera Núria Salán i les professions STEAM

El dimarts 10 de novembre vam tenir l’honor de rebre al nostre institut la doctora Núria Salán, química, doctora en ciència dels materials i enginyeria metal·lúrgica, professora de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), i l’actual presidenta de la Societat Catalana de Tecnologia (SCT).

La doctora Salán va fer una xerrada als nois i les noies de 1r de Batxillerat de l’institut, de títol “Professions STEAM del segle XXI”. Va ser una xerrada molt motivadora, en què ens va explicar la seva experiència com a enginyera. Entre altres coses, ens va dir que l’enginyeria no és res més que l’art d’inventar coses noves per millorar la vida de la gent. Va fer una repassada dels diferents tipus d’enginyeria: de camins, electrònica, industrial, de materials, etc. Ens va explicar diferents projectes en què ella i els seus alumnes havien participat, i que tenien un gran impacte positiu en la vida de la gent. I finalment ens va dir com de necessari era que les noies es motivessin per accedir als estudis d’enginyeria i per què això seria beneficiós per al conjunt de la humanitat.

Realment, una xerrada molt inspiradora que va agradar molt a l’alumnat. La sessió es va desenvolupar en directe però online, a causa de les restriccions de la pandèmia: cada dos alumnes tenien un chromebook per seguir la presentació de la conferència, i a més podien veure en viu la doctora Salán a la pantalla de la classe i fer-li preguntes.

La doctora Núria Salán fa una gran tasca divulgadora a tot arreu on va. Té també vídeos a youtube, fins i tot ha fet alguna TED talk. Us deixem alguns exemples de vídeos del youtube d’ella que esperem que us agradin tant com a nosaltres ens va agradar la seva xerrada.

1. Montse

Una xerrada molt interessant i motivadora. És un luxe poder gaudir d’aquestes experiències tot i les limitacions actuals.
    L’enhorabona per la iniciativa.