Projecte de Tecnologia 4t d’ESO “Homestead II”: valoració de l’alumnat

Com ja us vam informar en un article anterior, a la matèria de Tecnologia de 4t ESO  les unitats dedicades a l’habitatge s’han treballat durant tot el trimestre a través del projecte Homestead II, en què l’alumnat havia de realitzar les seves recerques i dissenyar els seus habitatges a partir de reptes proposats per establir una colònia humana en un planeta extraterrestre. Aquest va ser el vídeo motivacional a l’inici del projecte:

Aquí teniu algunes imatges dels dissenys realitzats per l’alumnat en aquest projecte:

Un cop ha finalitzat el projecte s’ha decidit de passar una enquesta a l’alumnat per veure quina és la seva opinió. Recordem que l’objectiu d’aquest projecte era realitzar tot un trimestre mitjançant la simulació d’un rol de manera que amb l’objectiu de dissenyar una casa en un altre planeta, havien de crear continguts segons se’ls demanava.

Així doncs, dels 21 alumnes que han realitzat l’enquesta, obtenim els següents resultats.

  • Respecte a la dinàmica de les classes on es donaven instruccions conceptuals, el 71,4% de l’alumnat pensa que han sigut bastant dinàmiques. A més, s’ha valorat molt positivament l’actitud del professor a l’hora de fer-les.
  • Respecte a la temàtica plantejada, el 76,20% pensa que ha sigut bastant encertada, arribant al 86% l’aprovació de la proposta. A més, el 95,30% valora positivament i pensava que ha sigut útil el recurs digital de la pàgina web.
  • Respecte a la diferència de realitzar una metodologia basada en treballar fent petites recerques/treballs cada setmana a la manera més habitual de realitzar exàmens, dossiers, deures, etc., el 66,7% dels alumnes pensen que és millor el nou plantejament tot i que el 80,90% pensa que ha estat motivat durant aquest projecte.
  • Tot i que pensen que  la seva nota ha sigut similar o una mica millor respecte a altres anys on no s’utilitza aquest tipus de mètode, el 71,30% creu que ha sigut menys difícil superar la matèria en aquest trimestre.
  • Per finalitzar, la puntuació global que donen al projecte és un 4,9 sobre 6 i al 81% dels alumnes li agradaria que tot el curs fos d’aquest estil.
Comentaris positius que s’han rebut Suggerències per millorar
Utilitzar recursos informàtics i treballar digitalment. Massa missions (treballs) a fer a casa o que eren massa extenses.
El rol / temàtica del treball i la originalitat. Millorar les classes teòriques (menys conceptuals).
Aprendre sense fer examens.

 

 

 

 

A més, volem felicitar al tres equips que han aconseguit la millor puntuació en aquest projecte.

 

 

 

 

 

 

Per últim, us deixem un enllaç on podeu trobar alguns documents de treball creat pel professorat a més d’alguna feina feta pels alumnes EXEMPLES. I recordeu, per qualsevol pregunta, el ministeri de noves colònies està a la vostra disposició!

 

1 comentari

Respon a Montse Bordanova i Mundet Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>