Projecte “Constants Vitals” a 3r ESO

Fotografies AQUÍ

Del 2 al 13 de maig l’alumnat de 3r ESO dels grups A,B,C,D va realitzar el projecte de “Constants vitals”.  Aquest projecte el vam començar a implementar el curs passat i s’engloba dins el programa d’innovació STEMcat (Science, Technology, Engineering and Mathematics). Les matèries involucrades en el mateix són la tecnologia, la biologia, les matemàtiques i l’educació.

Cada grup va treballar durant una setmana el projecte, dedicant-hi 20 hores en total. El primer dia va servir per introduir el projecte a tot l’alumnat, crear els grups de treball i acordar el rol que desenvoluparà cada membre del grup. A més, l’alumnat va reflexionar sobre el context de partida i va descobrir el repte que se’ls demana: arrel de dos articles de premsa que informen sobre la tendència decreixent de l’activitat física entre els joves, es voldrà crear una aplicació mòbil per informar l’usuari d’alguns paràmetres bàsics de la salut. Per finalitzar la jornada, cada grup va descobrir aquelles activitats d’aprenentatge que hauran de realitzar per assolir la fita.

Amb aquest objectiu a la vista, durant les següents sessions es van treballar diferents aspectes: funcionament del propi cos a partir de crear models de cor i de sang, realització de diferents activitats físiques i mesura de les pulsacions per minut (PPM) i pressió arterial, representació i anàlisi de les dades anteriors a partir de gràfics, disseny i ús de l’app inventor,  etc.

Us deixem algunes de les frases que l’alumnat ens va transmetre durant el dia de la presentació i valoració final:

• Hem après a calcular coses que no sabíem fer com per exemple la correlació i les pulsacions  Hem descobert noves tècniques sobre l’app inventor (com posar vídeos, com configurar les coses…)”.
  • “Els aspectes positius que destacaríem en el grup és que ens hem repartit molt bé la feina, tots hem fet coses i si teníem alguna dificultat la resolíem fàcilment.”
  • “Treballar d’aquesta forma amb el treball cooperatiu fa que es distribueixi millor la feina que ha de fer cadascú”.
  • “No coneixíem les parts del nostre sistema circulatori ni com funcionava un dels òrgans més importants dels nostre cos: el cor”.
  • “Gràcies a aquest projecte hem après coses de manera dinàmica i més divertida, però no ens hem distribuït bé el temps. Ens hagués agradat tenir més temps per fer les activitats”.

Equip del projecte “Constants Vitals” (Joan Alberich, Laura Mangas, Miguel Ángel Pozo, Marina Vidal).