Orienta’t en família: xerrada per a famílies de 3r, 4t d’ESO i batxillerat

Dimarts 25 de febrer a les les 18h. hi haurà una xerrada d’orientació a l’institut organitzada per l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts a càrrec de Itinere Serveis Educatius i amb el suport de la Diputació de Barcelona. Aquesta xerrada està adreçada a famílies que tinguin fills i filles a 3r o 4t d’ESO i a batxillerat. A 3r d’ESO cal escollir itineraris per al 4t d’ESO, a 4t d’ESO cal escollir què farem després de l’ESO i al batxillerat cal decidir-se entre diverses opcions d’estudis superiors.  Moltes vegades totes aquestes decisions que s’han de prendre generen angoixa entre les famílies, per això en aquesta xerrada es donaran pautes bàsiques a les famílies per ajudar els seus fills i filles a l’hora de triar entre les opcions educatives que s’ofereixen en finalitzar l’ESO:

• Conèixer el concepte d’orientació i què implica, així com els agents que hi intervenen.
  • Identificar les dificultats que tenen els fills/es per orientar-se.
  • Saber com afrontar un bon procés orientador per a la presa de decisions; metodologia i recursos.
  • Alertar dels condicionants que faciliten i dificulten la tria d’itineraris educatius.
  • Conèixer les diferents opcions d’estudis en finalitzar l’etapa educativa en què es troben els fills/es; trencar tòpics.
  • Donar pautes a les famílies perquè puguin acompanyar els fills a prendre decisions relatives a la tria d’estudis i professió.
  • Facilitar fonts d’informació actualitzades per portar a terme la recerca d’informació.

Recordeu, dimarts 25 de febrer a les 18h. a la biblioteca de l’institut.