Manifest dels treballadors i treballadores de l’Institut Frederic Mompou

Els treballadors i treballadores de l’Institut Frederic Mompou, reunits en assemblea a la Biblioteca de l’institut el dia 2 d’octubre de 2017, volem expressar el nostre rebuig i consternació davant la violència exercida per la policia espanyola el dia 1 d’octubre envers alguns dels nostres conciutadans de Catalunya. Per això manifestem que:

1. Rebutgem qualsevol forma de violència contra ciutadans pacífics.
  2. Creiem fermament en els valors democràtics i en la preservació dels drets fonamentals dels ciutadans.
  3. Pensem que aquests drets fonamentals han estat trepitjats per les càrregues policials desproporcionades a Catalunya l’1 d’octubre.
  4. Ens solidaritzem amb les 850 víctimes de la repressió policial.
  5. Expressem el nostre suport i afecte envers les direccions de les escoles de primària de Sant Vicenç, especialment l’escola Sant Jordi, que aquests dies han rebut intimidacions policials per haver estat designades seus del referèndum d’autodeterminació de Catalunya l’1 d’octubre.
  6. Creiem que qualsevol idea política pot ser defensada per vies no violentes.
  7. Demanem que s’aturi la repressió contra el govern de Catalunya democràticament escollit i que li retornin totes les seves atribucions i competències.
  8. Creiem que qualsevol conflicte polític, també el català, s’ha de poder solucionar mitjançant el diàleg i no a través de jutjats i la força.

Sant Vicenç dels Horts, 2 d’octubre de 2017