L´intercanvi amb Alemanya en primera persona

FOTOS AQUÍ

Els alumnes de 3r i 4t d’ESO hem viscut una experiència molt enriquidora en tots els àmbits possibles. Des del punt de vista lingüístic l’intercanvi ens ha permès practicar la llengua de forma activa i a més, creiem que ens ha donat una motivació extra quant a l’aprenentatge d’idiomes. Resulta molt atractiu i motivador veure que el que aprens a classe assegut en una cadira durant dos/tres anys realment serveix per comunicar-te… i que hi ha gent que de veritat parla la llengua que aprens!  És un fet bastant simple, o curiós, però és una petita cosa que d’alguna manera et dóna un impuls addicional que sempre va bé per continuar aprenent.

El millor de l’intercanvi, però, ha sigut poder conèixer els alumnes alemanys i ficar-nos en la seva pell. Han sortit molt bons grups d’aquest viatge i hem creat amistats molt estretes que esperem que siguin capaces de resistir la distància física que ens separarà ara. Repetiríem l’experiència mil vegades més i tenim moltíssimes ganes de trobar-nos amb tots ells un altre cop. A part d’això creiem que aquesta experiència ha servit per reforçar i establir relacions entre els propis alumnes de l’institut que hem participat en l’intercanvi. La majoria de nosaltres ens atreviríem a dir que aquesta experiència ha sigut una de les millors que hem viscut fins ara. L’estada a Alemanya va ser genial i l’estada aquí no ha sigut menys. Hem après, hem rigut i ens hem divertit molt. Hem gaudit! Gairebé no ens podem queixar de res i considerem la vivència molt i molt positiva.

Esperem que els pròxims alumnes d’alemany puguin dir el mateix sobre l’intercanvi i que l’aprofitin al màxim. Nosaltres, sense cap mena de dubte, ja ho hem fet i ho hem acabat. Ho trobarem molt a faltar!

1. Montse Bordanova i Mundet

Realment un viatge molt enriquidor, molt interessant que obre nous camins, nous aprenentatges i noves amistats. Segur que tots i totes han tornat rics i riques d’aquestes noves experiències.